Thursday, January 1, 2015

Promosi Tahun Baru Januari 2015 ~ Jom cegah penyakit!

Bismillahirrohmanirrohim..

Berakhirlah sudah berbagai episod kesedihan & kegembiraan di tahun 2014. Memang tahun 2014 negara kita di duga dengan berbagai dugaan demi mencabar keimanan kita pada Ya Rahman. Dari MH370, kemarau, MH17, banjir.. sungguh kita sentiasa berada dalam kerisauan.. Semoga kita masih tebal dengan keimanan di hari-hari mendatang...

Bagi kami sebagai pengedar Shaklee, bulan Disember merupakan bulan paling meriah dengan jualan yang meningkat significantly! Mungkin kerana Vitamin E, Vitamin C dan Collagen memang menjadi kegilaan ramai kan.. Alhamdulillah Syukur kerana berkat jualan ini dapat Shaklee salurkan ke bantuan banjir dan sebagainya.. InshaAllah

Jadi saya nak mulakan 2015 dengan cerita pasal promosi bulan ni... Alhamdulillah seronok sangat sebab apa yang dinantikan dah tiba.. iaitu Vitalea for Children.. dah keluar balik... The Best Multivitamin for kids ever! Masa paling baik untuk kita pastikan anak2 mulakan pembelajaran dengan cergas & cerdas!




Ok di samping tu ada lagi produk lain. Totalnya ada tiga produk promosi bulan ini iaitu Vitalea for Children, Alfalfa & Vivix




VITALEA FOR CHILDREN - BUY 3 FREE 1

ALFALFA - BUY 6 FREE 1
ALFALFA - BUY 2, LESS 5%

VIVIX - BUY 6 FREE 1
VIVIX - BUY 2, LESS 5%



KEBAIKAN VITALEA FOR CHILDREN



  • Membekalkan 19 vitamin dan mineral yang sangat diperlukan untuk tumbesaran
  • Sumber kalsium untuk tulang, otak dan gigi 
  • Meningkatkan tahap daya tahan melawan penyakit 
  • Sumber lengkap 7 jenis vitamin B untuk fungsi tubuh yang betul 
  • Menyediakan 150% nilai harian Vitamin D untuk menyerap kalsium dengan berkesan
  • Mengandungi 100% nilai harian Vitamin C yang diperlukan 
  • Multivitamin yang kaya dengan antioksidan untuk kulit yang cantik 
  • Untuk kanak-kanak 4 tahun ke atas 
  • Kanak-kanak 2 hingga 3 tahun yang SUDAH PANDAI TABLET boleh ambil dengan PENGAWASAN ORANG DEWASA 
  • Rasa yang sedap





  • Melegakan sakit sendi dan belakang.
  • Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
  • Memberi kelegaan dari senggugut (untuk wanita).
  • Merawat arthitis
  • Bagus untuk elergi dan ekzema pada kulit
  • Melegakan masalah gatal2 akibat resdung
  • Merawat asthma
  • Mencuci usus bagi membuang toksik (detox)
  • Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
  • Meneutralkan asid dalam badan
  • Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
  • Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
  • Mengetatkan!!.. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
  • Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
  • Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  • Meningkatkan stamina seorang suami
  • Melegakan sembelit
  • Membuang angin dalam badan
  • Milk booster
  • Mengecutkn tumor/cyst




  • Menggalak penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
  • Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
  • Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
  • Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
  • Mengurangkan insiden bg penyakit nyanyuk
  • Membantu dlm proses penurunan berat badan
  • Menyokong kesihatan mata
  • Meningkatkan kesihatan imum badan
  • Menggalakan kesihatan keseluruhan

Jangan lepaskan peluang untuk dapatkan sebotol.. mahupun satu set ini untuk seisi keluarga.. Kongsikan dengan kawan-kawan pun boleh...



♥ Puan Emy Suzanna
♥ sms/whatsApp: 017-5510412
♥ Emel : esmn_6280@yahoo.com
♥ Fb page: Sihat & Gojes
♥ COD: Ipoh dan sekitarnya

Saturday, December 27, 2014

Sumbangan Doa & Kewangan untuk mangsa banjir

Assalamualaikum...

Beberapa hari telah berlalu namun banjir masih belum menampakkan surutnya. Allahurobbi.. Sedih rasa hati. Jauh ya tak mampu nak bagi bantuan fizikal. Namun kita bantu lah dari segi kewangan, keperluan dan lain-lain ye... 








Antara saluran bantuan yang boleh kita buat:-




Bismillahirrahmanirrahim,
Selawat dan salam ke atas junjungan
besar kita Nabi Muhammad SAW, keluarga baginda, dan para sahabat2 baginda....

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim,
Ya Waliy, Ya Mukmin, Ya Aziz,
Engkau lindungilah kedua Ibu bapa kami,
Adik beradik kami,
Sanak saudara kami,
Sahabat2 kami,
Dan semua penduduk di negeri Kelantan, Terengganu, Pahang, Perlis & Perak yang terkena musibbah banjir ini....

Ya Mutakabbir, Ya Sami', Ya Bashir,
Sesungguhnya kami semua hamba2 Mu yang lemah,
Kami tidak berdaya untuk menanggung ujian daripadaMu,
Sesungguhnya Engkau Ya Allah Maha Berkuasa di atas segala sesuatu...

Ya Malikul Mulk,
Ya Malik, Ya Muhaimin, Ya Matin, 
Engkau perintahkanlah bumiMu menelan airnya,
Engkau perintahkanlah langitMu berhenti mencurahkan airnya,
Sesungguhnya kami amat lemah untuk menanggung ujian daripada Mu,
Ya Waaliy....

Ya Rahim, Ya Basith, Ya Rofi, 
Kasihilah kami semua,  
Kami mohon kepadaMu,
Redakanlah bencana ini,

Ya Mani'...
Dan lindungilah kami semua,
Ya Qowiy, Ya Qodir,
Daripada perkara2 yang buruk...

Ya Allah,
Sesungguhnya Engkau tidak akan menimpakan sesuatu,
kepada kami melainkan sebagai peringatan kepada kami,
Di atas segala dosa2 dan kelalaian kami kepadaMu,

Ya Allah, Ya Tawwab, 
Sesungguhnya kami telah mezalimi diri kami,
Ampunkanlah kami,
Sesungguhnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,

Ya Allah, Ya Hafidz,
Jangan Engkau biarkan hati, iman kami terpesong,
dan lalai sehingga melupakan tanggungjawab kami kepadaMu,
Rahmatilah kami semua Ya Allah,
Ya Allah,
Tiada tuhan melainkan Engkau,
Dan Nabi Muhammad SAW itu pesuruh Mu,

Ya Allah, Ya Ghofur, Ya Mujib,
Perkenankan dan kabulkanlah doa kami....

Amin....

Minta kongsikan doa ini..
Semoga dengan keikhlasan hati kita...
Allah SWT akan mengabulkan doa kita...
Serta merahmati kita semua.......
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno