Friday, November 14, 2014

Wanita nak putih tapi taknak keputihan!

Hai.. Salam pagi..

Hari ni nak sambung cerita tapi tentang isu wanita pula. Sape yang tak nak putih gebu kat sini??? Memang ramai la yang mengaku kan... Tapi kalau keputihan??? Errkk memang mengacau laa... Keputihan ni memang biasa la di kalangan orang perempuan. Tapi ada banyak jenis, banyak punca dan boleh menyebabkan banyak jenis penyakit kelamin kalau kita terus dibiarkan.

Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan. Tapi lama mana kita nak biarkan. Takkan sampai berbau dan merosakkan hubungan rumahtangga kan. Ataupun yang anak-anak remaja tu, kang tergaru, makin luka, makin banyak la jangkitan

Teringat dulu-dulu orang cuci je bahagian tu guna sirih. Tapi sekarang nak cari pun payah. Lagipun lambat la sikit keberkesanannya sebab keputihan kan bahagian dalam. Discaj dari dalam dah tak elok, luaran lagi lah parah.. So better kita atasi masalah ni melalui pemakanan...

Rawatan dengan Set Keputihan Shaklee



Alfalfa Complex


  • Mencuci hati, darah dan usus - Alfalfa adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  • Melawan alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.
  • Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut - Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.


Garlic Complex


  • antibiotik semulajadi untuk mempertingkatkan sistem imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  • menghalang alergi - hidung sensitif, sinus, alergi, asthma, selsema dan hepatitis.
  • mempertingkatkan sistem penghadaman - kembung perut, gastrik, ketidakhadaman, malah mampu menentang bakteria H.pylori dan menghalang ulser gastrik. 
  • menstabilkan glukos di dalam tubuh
  • menurunkan kolesterol
  • menurunkan darah tinggi
  • detoksifikasi


GLA Complex


  • Mengeluarkan virus, meningkatkan stamina
  • Menstabilkan hormon dengan mengawal selia estrogen dan testosteron
  • Meningkatkan sistem imun tubuh
  • Mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, kurap, tinea, memperbaiki bintik penuaanMeringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, arthritis
  • Menghalang komplikasi diabetes dengan merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua.  Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.


Cepat atasi masalah dan elakkan dari melarat. Bila dah melarat, kene masukkan ubat cucian, tolak ke dalam.. Hah jenuh. Sebelum kene buat "kerja-kerja menyakitkan" tu amalkan set ni cepat. 


Jom hubungi saya untuk sebarang info atau pertanyaan:


♥ Puan Emy Suzanna
♥ sms/whatsApp: 017-5510412
♥ Emel : esmn_6280@yahoo.com
♥ Fb page: Sihat & Gojes
♥ COD: Ipoh dan sekitarnya

1 comment:

Ok tak? Apa pendapat anda. Ce cite sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno