Monday, November 24, 2014

Hilangkan parut hodoh selulit lepas bersalin!

Assalamualaikum..

Selulit ni memang masalah biasa orang perempuan, samada disebabkan kegemukan ataupun lepas bersalin. Memang tension sebab memalukan.. Jangan tunggu husband bagi surat macam Mah kena sudah la.. Hadoii.. Jom kita belajar sikit pasal selulit ni:

Selulit adalah gumpalan lemak yang terdapat di bawah kulit. Sel-sel lemak ini akan menarik tisu-tisu di bawah kulit dan menyebabkan tekstur kulit anda menjadi seperti menggerutu. Selulit biasanya berlaku pada usia antara 25 hingga 35 tahun dan ia akan menjadi lebih banyak apabila umur semakin meningkat.

Selulit boleh dikurangkan dengan pemakanan yang sihat dan aktiviti bersenam. Lazimnya, golongan wanita lebih ramai yang mengalami masalah sesulit berbanding lelaki. Ini kerana sel lemak pada kulit lelaki agak jauh daripada lapisan atas kulit.

Antara remedies yang boleh digunakan.. Boleh sapu je madu, lemon juice, carrot atau aloe vera.


Sebenarnya tak payah susah-susah, ESP kan hado... 

Tak caye? Meh tengok ni.. Caranya pun senang. Bangun pagi shake 1 ke 2 sudu.. InshaAllah cepat sangat kesannya

Pulak tu ESP ni bukan untuk selulit saja, kulit pun tambah glow & cerah. Ada lagi 32 kebaikan disini




Nanti kita cerita lagi cara-cara nak hilangkan selulit ni tau.. Stay tuned!!

♥ Puan Emy Suzanna
♥ sms/whatsApp: 017-5510412
♥ Emel : esmn_6280@yahoo.com
♥ Fb page: Sihat & Gojes
♥ COD: Ipoh dan sekitarnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno