Thursday, November 13, 2014

Budu mengandungi bakteria! Hati-hati!


Assalamualaikum..


Pernah dengar tak istilah ni => Probiotik? Kalau rajin tengok Tv mesti selalu tengok iklan Yakult kan.

Tahu tak Probiotik adalah 'bakteria baik’ yang dijumpai dalam usus manusia, yang membantu meningkatkan tahap kesihatan seseorang . Probiotik adalah faktor penting kepada kesihatan yang baik. Probiotik sangat penting terutama dalam usus manusia. Ia juga akan membantu meningkatkan kekebalan tubuh dengan merangsang sel-sel kekebalan tubuh menghasilkan lebih banyak antibodi.

Probiotik biasanya terdapat dalam dadih (yogurt)  dan minuman kultur. Terdapat juga probiotik yang dijual sebagai suplemen dalam bentuk kapsul atau serbuk yang dibancuh. Terdapat dua jenis probiotik yang utama iaitu dari lactobacillus dan bifidobacterium.
Sumber: zumurphy

Peminat budu, cencalok, tempe... Berita baik la untuk korang ni. Semua ni pun ada bakteria baik tau. Wahh patutla sihat je. Jangan risau la sebab bakteria ni bakteria baik yng diperlukan oleh tubuh kita.

Jom hubungi saya untuk sebarang info atau pertanyaan:

♥ Puan Emy Suzanna
♥ sms/whatsApp: 017-5510412
♥ Emel : esmn_6280@yahoo.com
♥ Fb page: Sihat & Gojes
♥ COD: Ipoh dan sekitarnya


Sumber: Blog Dr Norman

1 comment:

  1. Memang x minat makan budu sejak mengandung anak first.
    Sebelum tu ada jugak makan sikit2.

    ReplyDelete

Ok tak? Apa pendapat anda. Ce cite sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno