Wednesday, October 8, 2014

Sihatkan semula otak yang kecut!

Hai Assalamualaikum.. Selamat malam.. 

Tadi kita dah cerita tentang masalah pengecutan otak dan apa yang menjadi faktor kepada masalah tersebut. Jadi sekarang kita sambung dengan cara membaiki masalah tu.

Ada 5 cadangan terbaik untuk baiki masalah tersebut. Jom kita tengok satu persatu...


Cara Menyihatkan Otak dan Membaiki semula Otak yang Kecut
  • Latih otak semula dengan menulis dengan tangan kiri (atau tangan kanan bagi yang kidal)... Tulis ayat baru setiap hari untuk melatih otak mencapai semula setiap neuron dan membaikinya sekaligus. Satu lagi kita cuba buat soduko atau puzzle dengan kerap untuk latih semula otak berfikir.
  • Meditasi & yoga untuk yang non muslim. Atau zikir mengingati Allah bagi kita orang Islam. Ini membantu mengurangkan tekanan darah, denyutan jantung dan kerisauan.
  • Solat wajib dan sunat. Peter Russell dalam bukunya 'The Brain Book', "Otak manusia beroperasi lebih pantas dan lebih tepat dalam keadaan kepala merkea di bawah (terbalik). Dikatakan otak manusia boleh beroperasi 7% lebih cepat dan 14% lebih tepat!!! So? u know what to do..
  • Senaman. Ia memang terbukti meningkatkan keupayaan kognitif dan menguatkan sel dan penyambungan sel. Hasil kajian juga menunjukkan dengan senaman, sel-sel hippocamus akan terus berkembang pesat iaitu bahagian yang mengawal memori, perancangan dan penyimpanan maklumat..
  • Pengambilan DHA. DHA atau Asid docosahexaenoic adalah sejenis rantaian panjang asid lemak Omega-3. Ia merangkumi kira-kira 97% dan 93% daripada semua asid lemak Omega-3 dalam otak dan mata dan sistem saraf pusat. Dicadangkan supaya masalah ini dapat dibaiki dengan pengambilan sebanyak 600mg DHA setiap hari sekurang-kurangnya selama 6 bulan. DHA berfungsi sebagai bahan penghubung antara setiap neuron dan mempercepatkan penghantaran impuls. Amalan OMEGAGUARD setiap hari untuk mengembalikan fungsi setiap neuron dan memberi kualiti hidup yang lebih baik..


Tengok tu, ada banyak lagi fungsi Omegaguard kepada kita. Bukannya untuk otak sahaja. Ok tak uol... Jom selalu belek pusat rujukan saya medicaldaily.com... Ada banyak lagi info yang akan mengejutkan anda.. Membaca pun merupakan salah satu cara untuk baiki otak kecut kan..

OK uol bila lagi nak cuba. Dah ramai yang berjaya. Nanti orang makin ke depan.. tp kita masih lagi dengan masalah lemah ingatan dan macam-macam lagi... 

Untuk dapatkan harga terbaik, jom order sekarang. Boleh terus sms atau email emy. cepat-cepat I reply tau...

Anda nak beli dengan harga lebih murah??? Jom jadi ahli...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno