Monday, December 15, 2014

3 Vitamin dengan Antioksida terbaik!

Assalamualaikum..

Sebelum ini kita dah tau apa yang dimaksudkan dengan proses Oksidasi, Antioksida dan Radikal Bebas. Ada juga saya senaraikan banyak jenis makanan yang mempunyai Antioksida. Namun persoalannya cukup ke apa yang kita makan?..


Cukup ke Antioksida dalam makanan kita?

Biasanya kita cuma makan sayur hijau tak lebih secawan pun. Macam tu juga dengan strawberry, tomato, carrot.. semuanya bagus kan. Tapi apa yang kita makan sangat la tak cukup jika nak bandingkan dengan berapa banyak radikal bebas yang dah masuk dalam badan kita. Bayangkan hari-hari kena asap rokok, hidu asap keta, makan asam, jeruk bagai.. Dah tentula bertimbun radikal bebas yang ada...


Antioksida terbaik dalam bentuk Vitamin...

Di Shaklee, terdapat 5 jenis antioksida yang bagus untuk diamalkan iaitu
  • Vitamin berantioksida - CARATOMAX (Vitamin A), VITA C & VITA E COMPLEX 
  • Supplemen berfungsi seperti Vitamin dengan Antioxida - COQHEALTH & VIVIX
6 jenis antioksida dalam setiap biji kapsul Caratomax iaitu Betacarotene, Alpha carotene, Zeaxanthin, Astaxanthin,  Lycopene & Lutein. Kesemua antioksida ni sangat special untuk mata dalam membantu mengurangkan masalah rabun dekat, rabun malam, rabun jauh, katarak, gloucoma dan macam-macam masalah lagi. Anda boleh tengok testimoni kat sini.. 

Satu lagi Caratomax sangat bagus juga untuk menghalang infeksi, dan meredakan penyakit kulit. Kesihatan pun terpelihara. No wonder la bila makan caratomax ni kulit pun jadi lembut dan bersih je. Tak caye? Kasi try tengok..

VITA C

Vita C Sustained Release Shaklee memang dah jadi buah mulut orang 2 3 tahun kebelakangan ni. Ramai yang suka dengan kesannya yang memang bagus untuk pulihkan masalah jerawat dan kulit kusam. Macam yang disebut dalam kes oksidasi yang mereputkan kulit, Vita C bantu baiki semula sel yang dah dirosakkan. Lagi satu untuk resdung & yang asyik bersin tak hingat tu memang elok la... Anda pun tak perlu dah cucuk sana sini semata-mata nak tambah seri dan hilangkan parut. Telan je 2 3 4 biji pun boleh. Jangan lebih 6 biji je hokeyyy... 

VITA E

Vita E Complex Shaklee memang tak boleh ditandingi oleh mana-mana produk tau. Kenapa? Sebab Vitamin Cinta ni diperkata pula dengan Selenium & Grape Seed. Tahu tak Selenium ni sangat bagus untuk masalah kesuburan lelaki?? Tahu tak Grape Seed pulak bagus untuk hilangkan pigmentasi, bintik hitam, jeragat?? Eishh kalau tau dari awal berebut la anda dan suami ye.. Vitamin Cinta la katakan... Pssstt vitamin ni bagi isteri sayang lebih kat suami dia tau.. Nak tau cuba dulu... Wife makin cun, husband makin bertenaga!


Itu dia saya bagi 3 jenis Vitamin dari Shaklee yang membantu juga sebagai antioksida pada mata, kulit, sistem reproduksi dan sebagainya.. Pastikan kita ambil sekurang-kurangnya salah satu kalau nak sihat...

Jom hubungi saya untuk sebarang pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk:

♥ Puan Emy Suzanna
♥ sms/whatsApp: 017-5510412
♥ Emel : esmn_6280@yahoo.com
♥ Fb page: Sihat & Gojes
♥ COD: Ipoh dan sekitarnya





Salam sihat, salam gojes


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno