Thursday, September 18, 2014

Tak boleh tidur kerana vitalea!!!

Bersiaran dari Taiping di tengah malam yang boring dan sunyi... Adoii.. Ini la akibatnya pi makan Vitalea. Mata langsung tak mengantuk..

Sebenarnya sy dah 2 hari rasa tak sedap badan.. Makan Vit C aje sebab Nutriferon habis stok. Terasa la kurang sikit. Tapi tadi bersin balik sebab ber'aircond' lama dalam perjalanan dari Ipoh ke Taiping... Ooh lupe nak cite, saya datang Taiping sebab nak tengok mak saudara baru lepas operate.. She's alone kat sini. Cuma ada kawan2.. So mesti la jenguk kan...

Yang silapnya tadi balik je dari hospital rasa tak tahan sangat hidung ni... Cek dalam beg cuma ada tapau Vitalea, Vita C & Ostematrix saja.. Saya ada jgk beli ubat selsema Hurix kat 7E tadi tapi rasa macam tak jalan pun.. So saya gatal tangan tambah la dengan Vitalea & Vita C sebiji... Hihi....
Penyudahnya tak tido sampai sekarang... Cergas aje semacam... Hihi.. Sempat berexercise di tengah malam uol!!!.. Tak padan dengan tak sihat!.. Bukan pe teringat hari tu kawan satu sekolah, cikgu H bagitau.. 'Rozita che wan buat sit up 400kali sehari tau nk bagi kuruskn perut!!' Huhu.. Tetiba pulak!.. Ntah betul ntah idak la kan.. Yang penting tetiba rasa nak sahut cabaran... Hehe.. Dapat la 100 kali!!.. 25 kali.. 4 set.. Alhamdulillah!!..

Itu la dia.. Akibat berVitalea di malam hari... Segar & cergas sangat... Kalau siang memang seronok la makan.. Cergas je. Tak mengantuk dan no more duduk2 dalam kelas dah. Sana sini orang panggil cergas je pegi... Best woo... Tapi jangan jadi macam saya buat ni pulak. Makan tengah malam cergas la pulak.. ala hai... 

Ni kalau ibu-ibu dalam pantang jangan coba-coba makan vitalea lepas kul 10 malam. Nanti uol ngantuk, anak pulak takmo tido kan.. haha.. terus la jadi burung belatuk tersengguk-sengguk sambil kelek anak.. haha..

Ok dah tu.  Jom le kita melelapkan mata. Baca Alfatihah, 3 Qul, Zikir Subhanallah Alhamdulillah Allahuakbar 33 kali... InshaaAllah dapat tidur aman sejahtera dalam perlindungan dan rahmat Allah... GOOD NITE..

Pssst jangan lupa sms @ whatsapp saya kalau nak tau sebarang info Shaklee atau nak cuba juga...
Pn Emy
SID 964128
HP 0175510412
esmn_6280@yahoo.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno