Monday, August 11, 2014

Phytocol VS Oat: Mana lagi power??!!

Hai semua...
Sambil melayan Putri di Kidzoona Aeon ni sambil menulis blog.. haha.. Aci tak.. Takpe. Dah beso dan pandai cari kawan dah. Kang pegang-pegang kang marah pulak.. 'mami ni asyik kacau saya nak main'.... haha.. menjawab pandai ye budak2 sekarang.. Ok jom sambung.. Biar dia main je tu...


Hari ni kita sambung lagi perbincangan tentang Kolestrol.  Sebelum tu kita revise sikit. Kena ingat ni...

KOLESTROL BAIK (HDL) PERLU DITINGKATKAN UNTUK 
MEMERANGI KOLESTROL JAHAT (LDL)

Kita seringkali mengaitkan cara pencegahan & mengurangkan kolestrol dengan Oat kerana dikatakan mampu mengurangkan penyerapan Kolestrol LDL di dalam usus. Ya. Itu mungkin langkah yang bagus. Tetapi sebenarnya ada beza kalau kita bandingkan dengan Phytocol-ST yang terhebat ni... So saya bahagiakan kepada dua bahagian:

1. KADAR KEBERKESANAN: PHYTOCOL-ST VS OAT

Berdasarkan berbagai kajian yang dibuat dapat dilihat bahawa Fitosterol lebih baik dalam menurunkan Kolestrol Jahat (LDL):
Nampak tak situ, kita dapat lihat kadar penurunan LDL bagi oat cuma 5.5%, manakala Fitosterol ialah 10-15%. Hebat kan! Pulak tu risiko terkena penyakit jantung menurun sebanyak 20% jika kita ambil Fitosterol setiap hari.

(Sumber: Bengkel Nutrisi Shaklee, 19 April 2014, Tower Regency Ipoh)

2. CARA PENGAMBILAN: PHYTOCOL-ST VS OAT


Nak kawal kolestrol dengan Oat? Tapi.... 
Ada tak org makan oat dulu sebelum makan Seafood??...

Takde kan. Itu lah beza Phytocol-ST ni. Boleh la pasang perisai siap-siap sebelum makan makanan high cholesterol tau... Berbanding dengan Oat, Phytocol-ST ni diambil sebelum kita makan makanan yang berkolestrol, nasi, seafood, sambal etc. 80% daripada LDL akan dihalang dari diserap oleh salur darah dan usus terutamanya. Jadi, apa yang kita makan lebih selamat dan tidak menyebabkan masalah kolestrol tinggi kan... Bukanlah untuk menidakkan bahaya makanan berminyak & berlemak, tapi memang makanan orang kita 'kaya' kolestrol... kita nak ubah pun agak susah kan... So kita halang la dengan Phytocol-ST... Okey kan.... 
Di sini kita senaraikan contoh-contoh makanan yang kaya la sangat dengan kolestrolnya. Tomyam tu.. yang kita anggap sihat tanpa lemak, sebenarnya tinggi sangat kandungan kolestrol.. So wajib la berPhytocol-ST sambil diet kan... Tapi, jangan tak tau, ramai yang kurus melidi tapi kolestrol tahap gaban!.. so, jangan rasa selamat sangat kalau belum pergi buat ujian kolestrol okey.. hahaha...


Itu la sedikit perbandingan antara Oat dan Phytocol-ST. Memang bagus kita makan oat, ambik pagi sebagai sarapan, terutamanya dengan ESP. Huhu.. Kulit pun cantik gitew... Yang penting, jaga kesihatan sebelum terlambat. Jangan tunggu bila dah sakit, dari sekarang kita kena mulakan ye. Untuk yang dah berumur dan yang ada masalah,wajib ambik Phytocol-ST ni. Hadiahkan la untuk ibu ayah atau suami isteri tersayang. Mantop gitew... 

Bertindak bijaklah hari ini, kekalkan dan baiki kesihatan 
secara semulajadi dengan  Set Kolestrol & Jantung Sihat
(klik pada gambar)

Jadi ahli untuk dapatkan harga lebih jimat & berpeluang mendapat pelbagai bonus!! 
(klik pada gambar)
http://sihatgojes.blogspot.com/p/jom-jadi-ahli.html

Maklumat lanjut, jemput whatsapp atau sms:
Puan Emy
SID: 964128
017-5510412 
esmn_6280@yahoo.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno