Monday, August 18, 2014

Petua pulihkan sakit sendi dari dapur!

Hai semua.. Assalamualaikum.. Hari ni nak cerita tentang sakit sendi atau bahasa omputihnye 'Arthritis'. Sakit sendi ni bukan terhad kepada lutut sahaja ye. Sebab biasa kita dengan asyik sakit sendi lutut. Tapi sebenarnya banyak lagi... Hah tengok sini...

http://www.top10homeremedies.com/wp-content/uploads/2012/12/Arthritis-new-opt.jpg 
Sebenarnya jika sakit ini berlaku di peringkat awal, memang kita boleh ubati sendiri.. cuma gunakan bahan-bahan yang ada di dapur kita. Juga ada cadangan dari Shaklee untuk baiki dari dalam. Juga secara semulajadi... kerana Shaklee terbukti selamat, sihat dan berkesan kan...

RAWATAN DARI RUMAH
1. CUKA EPAL - Kaya dengan mineral seperti Kalsium, Magnesium, Pottasium dan Fosforus yang sangat bagus untuk mengurangkan kesakitan. Ia juga membantu mengeluarkan toxin di bahagian sendi dan tisu penyambung.
  • Caranya: Campurkan sesudu Cuka Epal dengan segelas air suam dan minum setiap pagi. 
2. HALIA - Halia mempunyai sifat anti-radang dan mengurangkan kesakitan
  •  Caranya: Halia ditumbuk sedikit tetapi jangan hancurkan. Campurkan dengan segelas air suam dan minum setiap malam.
3. KUNYIT - Kunyit juga bersifat anti-radang dan boleh mengurangkan kesakitan. Cuma ikutkan orang tua-tua tak bagi makan banyak ye kerana katanya boleh mempercepatkan menopous di kalangan wanita. Tapi kalau sikit macam ni boleh. Cuma utk remind sahaja. wallahu'alam... 
  • Caranya: Kunyit hidup (basah) diketuk sedikit dan campurkan dengan air suam. Juga boleh campur bersama halia. Minum setiap malam.
4. GARAM EPSOM - Garam epsom boleh dibeli di farmasi, mempunyai kadar magnesium tinggi dan membaiki kadar PH badan. Sangat sesuai kerana sesetengah masalah arthritis disebabkan kadar keasidan yang tinggi dalam badan. 
  • Caranya: Sesudu penuh epsom salt dan jus lemon dicampur dalam setengah cawan air suam. Minum sesudu pagi dan sesudu malam.
5. KAYU MANIS - Juga bersifat anti-radang dan antioksidan, bagus untuk kurangkan kesakitan dan anti penuaan juga... :)
  • Caranya: Satu setengah sudu teh serbuk kulit kayu manis dan sesudu madu dicampur dengan segelas air suam. Minum setiap pagi semasa perut kosong. 
OK tu antara cara untuk rawat sakit sendi di peringkat awal. Ini kerana ia biasanya berpunca dari kadar keasidan yang tinggi dan juga masalah angin. Namun, jika tak berkesan juga, anda perlu cepat-cepat cari rawatan yang sesuai sebelum merawat. Shaklee ada set cadangan untuk anda:

RAWATAN DENGAN SHAKLEE

Untuk masalah sendi, anda boleh mulakan dengan GLA Complex dan Alfalfa di peringkat awal. Biasanya mereka yang memang mengamalkan GLA dan Alfalfa memang tiada masalah sakit-sakit sendi. Cuma biasanya bila semakin teruk baru lah kita sedar kan. Ok jom kita tengok SET SENDI SHAKLEE

 
1. ADVANCED JOINT HEALTH TABLET
  • mengekalkan tulang rawan yang sihat
  • menyokong keselesaan sendi 
  • memelihara tisu penyambung yang sihat 
  • meningkatkan kesan kusyen sendi agar mudah bergerak


OMEGAGUARD -adalah omega3 yang  melambatkan degradasi tulang rawan. ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. omega juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas. 
Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama  3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi drpd mengambil glukosamina sahaja. 

 
OSTEMATRIX Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang tetapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.
Itu serba sedikit tentang cara pulihkan sakit sendi dari dapur dan cara shaklee.. Nak dapatkannya juga? Anytime boleh hubungi saya:
Maklumat lanjut, jemput whatsapp atau sms:
Puan Emy
SID: 964128
017-5510412 
esmn_6280@yahoo.com
Jadi ahli untuk dapatkan harga lebih jimat & berpeluang mendapat pelbagai bonus!! 
(klik pada gambar)


http://sihatgojes.blogspot.com/p/jom-jadi-ahli.html

3 comments:

  1. Wah menarik ni.. tq for sharing ^____^

    www.mqvitashop.com

    ReplyDelete
  2. setuju..mak sy pun dh pulih dgn Joint Health..
    jom k blog sy
    http://hairunissajopri.blogspot.com/2014/02/atasi-sakit-sendi-dan-lutut.html

    ReplyDelete

Ok tak? Apa pendapat anda. Ce cite sini...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno