Friday, May 23, 2014

Gempar! Muntah2 lepas makan Shaklee

 
Gementar lutut pagi tadi.... Seorang kawan saya call bising-bising sebab wifenya muntah-muntah dan asyik pening lepas makan produk dari Shaklee. Ya Allah!.. rasa nak nangis pun ada. tp saya explain tentang healing crisis. Mana tau kot-kot supplement yang dia makan tu tak sesuai... Akhirnya da mengaku bahawa isterinya disahkan HAMIL!!!... ahaha..  wakenabeb!!! Punya la tension. kita kalut nk masuk kelas dia boleh buat lawak camtu.. Adoi la mamat niii....

Itu la yg berlaku sebenarnya... Muntah-muntah sebab hamil.. hiii geram btoi bila fikir balik. Tapi memang tu la. Rezeki Allah nak bagi lepas consume Shaklee GLA Complex & BComplex selama 2 bulan saja, isternya disahkan hamil.Yang kawan saya si suami ni amalkan CoqHealth.. Syukur Alhamdulillah...


BAGAIMANA GLA BANTU ATASI MASALAH KESUBURAN???

GLA sebenarnya ada dalam setiap tubuh badan kita yang diserap melalui pemakanan. Walaubagaimanapun, GLA kadang-kadang tidak mencukupi. Jadi berlaku lah masalah period tidak ikut tempoh masa 28-30 hari.. tunggang langgang kejap 10 hari kejap 2 bulan.. macam-macam... Ada juga yang senggugut teruk.. ataupun masalah sakit kepala, sakit badan, mood swing yang dipanggil PreMentrual Syndrome ni.. 

Satu lagi GLA dapat membantu supaya rahim kita menghasilkan cairan (mukus) yang jernih dan berkesuburan tinggi. Keadaan cairan yang subur & sihat ini mestilah agak cair, jernih & sedikit melekit. Ia membantu memudahkan sperma berenang terus ke tiub fallopio untuk bersenyawa dengan ovum. Cairan yang subur ini juga membantu agar sperma dapat bertahan lebih lama iaitu lebih kurang 5 hari dalam tiub fallopio sebelum disenyawakan. Ada banyak lagi kebaikkan GLA ni tau.. terutamanya untuk kecantikan.. rujuk sini..

KENAPA BCOMPLEX??? 

Cuba teliti rajah ini...
 
Hari pertama sperma berjaya menembusi ovum... segala-galanya berubah...
selepas 28 hari jantung dah mula develop
selepas 34 hari lengan dan kaki dah mula membentuk
selepas 40 hari salur darah, otak, mata dah mula trbentuk
 
dan pada masa ini kita baru tahu yang kita HAMIL!! 

masa ni baru kita sibuk-sibuk cari asid folic & multivitamin untuk kesihatan kandungan... Aduuhh.. tau tak sebenarnya masa tu kira dah lambat jugak tu... Nutritionist sarankan pengambilan asid folic SATU TAHUN SEBELUM HAMIL. haa... faham tak. sebab kita nak pastikan setiap sel badan & pembiakan kita sihat... baru lah kandungan sihat & ibunya pun sihat... InshaAllah.. 

Satu lagi.. sebelum terlupa. kenapa saya sebut BCOMPLEX.. Apa kena mengena dengan asid folic?. Asid Folic ni sebenarnya Vitamin B9... Biasanya disebut asid folic je. Dalam Bcomplex ni ada 8 jenis vitamin B yang penting untuk pertumbuhan sel yang sihat terutamanya B9 ni. Ibu hamil memang wajib ambik asid folic untuk kurangkan risiko kecacatan pada tiub neural. Kalau tak ambik atau kurang, risiko kecacatan amat tinggi. Satu lagi Vitamin B ini perlu untuk redakan stress dan mual pada ibu hamil. Jadi, tak wajar la kalau anda sekadar ambik Vitamin B9 Asid Folic semata-mata.. Kan...

Itu la sedikit bebelan saya semata-mata untuk membantu adik-adik, kakak-kakak dan ibu-ibu untuk hamil dan hamil lagi. Muntah-muntah semasa hamil memang memeritkan.. Tapi bahagianya hati bila baby dah mula menendang hemmm ntahla tiada yang dapat digambarkan dengan kata-kata. Jom kita ikhtiar dengan GLA & BCOMPLEX... InshaAllah..

Ada yang juga ambil ESP~ bagus untuk yang alami masalah ovum bersaiz kecil atau rahim tak kuat. Ada yang ambil Alfalfa~ untuk yang masalah keputihan & infection.. (masa hamil tak boleh ambik alfalfa ye)...

Kat sini saya tunjukkan sikit testimoni untuk anda. Banyak lagi bukti-bukti keberkesanannya. Hopefully anda terbuka hati.. Yang penting barang baik, HALAL & SELAMAT.. 
 




Jangan lupa pastikan hubungi saya, distributor terbaik anda... Yang penting kita consult satu persatu agar apa yang diharapkan tercapai...

Puan Emy
SID: 964128
017-5510412 (whatsapp/ we chat/ telegram/ sms)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno