Sunday, May 11, 2014

5 bukti ESP terbaik! !

Assalamualaikum... 

Bukan nak mengutuk.. Bukan nak mengata.. Tp itu la hakikatnya... Beli ESP langsung tak sentuh, asyik2 loya tekak je.. asyik2 sebut tak sedap je.. mmg la tak berkesan. Kan... 

Yang dah makan tu... apa yg anda rasa? Berbaloi ke ESP ni?.. Setiap yg kita makan atau lakukan mesti kita nk rasa berbaloi kan.... Yup betul..  Cuba kita fikir berbaloi ke ESP yg kita laburkan ini?!.... Ok jom tgk satu persatu... disertakan bukti2 betapa tak berkesannya ESP Shaklee ni...sambil tu kalau nk tengok apa lg ESP boleh buat.. klik sini ye..

1. KURUS VS GEMUK

Yezza... Tahu tak ESP memang multipurpose.. Klu nk kuruskn bdn kita cuma gantikan makanan utama dengan ESP shj... ESP dh cukup mngenyangkan. .. Tmbh pulak dgn oat atau nestum.. haa bgus la utk yg serious nk kuruskn bdn.... Utk yg nk gemukkn badan pulak anda boleh minum 3 kali sehari... satu sudu shj skali minum setiap kali slps makan... Haa... mmg bgus utk prtumbuhn sel.. Jgn risau dgn lemak krna ia sgt rendah.. Ooh tak berkesan lagi???


2. KULIT KASAR VS KULIT PUTIH MELEPAK

Kulit kusam?.. Kulit asyik merah2 sensitif??.. ESP boleh baiki.. InshaaAllah. . Sebabnya ESP ni kaya dgn asid amino.. Asid amino ni adalah protein utk hasilkn DNA dlm setiap sel badan kita ni.. DNA akan mmbentuk sel dan sel akn membentuk setiap organ dlm badan kita.. Kulit kan salah satu organ juga.. So kalau nk kulit putih bersih melepak xde jrwt ESP la jawapannya.. Yang syoknye tapak kaki kasar pun dapat dibaiki... Tak yah la malu-malu ngan husband dah kan.... So berkesan ke tak agak2nya.? Blom cerita lagi bab jerawat batu pun boleh baik... Ha.. tak mau ke kita beli brg berbaloi cmni...?
 
3. BABY KULIT GEBU & IBU HILANG STRETCHMARK

Yg menariknya ESP ni mmg trbukti brkesan utk yg nk cerahkan kulit juga... Wow.. patutla org dulu2 selalu pesan... ms mengandung minum air soya byk tau... Haa trbukti la... Klu nk buat air soya mcm tak larat je nk mesin & perah bagai... Klu nk beli air soya kotak mcm byk artificial flavouring je kan... So ESP la jwpnnya... Shake shake shake... minum.. haha mudah kan.. Ibu hamil klu minum soya anaknya cerah dan gebu aje tau... haish byk dh testimoni...Stretchmark yg berkelopak berbunga2 di perut pun cpt hilang.. Parut ceaser??.. kurang dh.. Tak hitam... Org dlm pantang yg asyik berbengkung siap letak asam limau & kapur... ha lama2 hitam kulit kan... tp bila minum esp dpt la pulihkn balik.. Ha.. ok?.. Dari makan collagen bagai tu... Bukan bagus utk baby.. Kan.. ESP la bgus.. susu pun byk..

 
 
4. NAK HAMIL -> HAMIL -> BERPANTANG -> MILBOOSTER

Tahu tak, ESP ni bagus untuk mereka yang nak hamil. Ada customer yg ada masalah kesuburan iaitu ovum saiz kecil pun berjaya hamil dengan ESP. Memang betul la. Sebab dalam ESP ada 9 acid amino yg tidak boleh dihasilkan oleh badan dan perlu diambil melalui pemakanan. Badan boleh hasilkan 2 acid amino sahaja, jadi total 11 acid amino lengkap la kan... So InshaAllah berkesan untuk menyuburkn ovum. Dalam entri lain nanti saya akan jelaskan 9 jenis acid amino ni bagaimana ia bertindak untuk hasilkan rambut, kulit, ovum, sperma etc.... Tunggu... 



Bila hamil pulak ESP ni bagus untuk menguatkan rahim. Sebabnya ESP memang mengandungi phytoestrogen iaitu sejenis hormon dari tumbuhan. Untuk badan kita, ia akan convert kpd estrogen. Dapatla kuatkan rahim kan... Pulak tu ESP protein based sangat bagus untuk beri tenaga. Leucine dalam ESP penting untuk kuatkan otot rahim.. Untuk yang berpantang pulak, sangat bagus kerana protein tersebut dapat beri tenaga. Kita pun tak perlu risau badan makin naik sebab ESP tiada lactose & kolestrol. Gula pun sgt kurang... Bab tambah susu badan pulak tak boleh tipu la... ESP memang sangat bagus sebagai milkbooster. So? masih rasa ESP tak berkesan? hihi... jom ubah..


6. DIABETES & KURUS

ESP telah terbukti rendah Glysemic Index (GI) dan sesuai untuk pesakit diabetes. Apa yang dimaksudkan dengan GI ni? GI ialah ukuran berapa cepat kadar gula dalam darah meningkat apabila makan atau minum sesuatu. Bila low GI, ini bermakna ia tak menyebabkan kadar gula dalam darah ke paras tinggi sampai insulin tak boleh kawal.. Seterusnya, apabila apabila gula dalam darah dapat dikawal, maka kita dapat menurunkan berat badan. Nah.. tengok buktinya...

rujuk: www.m.webmd.com/diet/glycemic-index-diet?page=1

 

Itu la dia few sebab anda tak perlu ESP sebab ia tak berkesan.. Oo tak berkesan ke??.. hihi.. Lu pikir la sendiri...

nk juga? meh cpt hubungi saya:

Puan Emy
SID: 964128
HP: 0175510412
sms / telegram / we chat / whatsapp
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno