Saturday, May 31, 2014

3 Kes Mealshake

Hari ni saya nk kongsi pada anda 3 masalah yg mengundang kerisauan yang telah saya baca & terima mengenai Mealshake...

Jom.. Saya berikan kes-kes ini dan kita fikirkan sama2...

KES 1:
"Akak pernah kena customer ckp anak dia sembelit makan mealshake.. Lepas dua minggu dia baru tau bukan sebab mealshake.. Tapi pengasuh suka bg teh pg2!!"

KES 2:
"Shaklee mmg menipu. Anak aku mkn mealshake hari2 ikut saranan ejen dia tp apasal naik rashes teruk. Kesian ank aku asyik merengek."

KES 3:
"Saya tengok iklan mealshake untuk orang yang nak tambah berat badan. Ini kalau bagi anak saya maunye gemuk gedempol kang.. cmne ek kak"

JAWAPANNYA: JOM KAJI
~ Ini x perlu PHD.. boleh je google dan kaji sendiri tau.. hihi

Banyaknye masalah lps consume Mealshake Shaklee?!.. Betul ke itu masalah atau kita yang bermasalah?!... Ok daripada 3 kes di atas.. Apa anda boleh huraikan?!.. Jom kita belek satu per satu...

KES 1
= Anak sembelit lepas makan Mealshake?!.. Huhu memang silap aa beb.. Mealshake ni ada fibre tau.. Bagus untuk baiki cara pencernaan anak-anak kita.. Perut anak yang masih kecil tu jangan la disumbat dengan kafein (opps teh ada kafein juga sikit ye).. Tak sesuai la anak kecil dihidangkan teh & kopi hokey... Dan satu lagi jangan lupa ajarkan anak-anak minum air masak tau...

KES 2
= Cik puan semua... kes ni memang jadi isu juga beberapa bulan lepas ye. Anda kena faham 2 benda di sini. Pertama: Anak anda ada alah kepada susu lembu ke?? Kedua: Adakah distributor di mana anda beli Mealshake tu benar-benar mampu memberi konsultansi yang baik untuk anda???
Pertama anda kena tahu bahawa Mealshake adalah dari sumber susu lembu.. Yang diperkaya dengan 28 jenis khasiat dan serat. Ada anak-anak atau bayi yang memang alah dengan susu lembu memang tak boleh tahan la. Kulit jadi rashes.. Merah-merah penuh pipi akibat alahan susu lembu tu.. Cara nak tahu anak anda alah atau tak dari lahir lagi dah tahu.. Masa anda mula bagi anak susu formula.. Kalau sesuai dan takde masalah ok je kan.. Kalau tak.. mesti la doktor pesan bagi anak susu berasaskan soya saja kan kan kan...

Kedua ialah konsultansi dari distributor tu sendiri... Opps.. Maaf. Kena bagitahu juga ye. Ada yang kurang tahu tentang cara minum mealshake ni.. Masalah naik rashes tu sebab silap consult. Gila ke bagi minum mealshake 1 sudu teh mealshake campur dalam susu setiap kali minum susu... wuhuuu... Aku pun tak berani.. haha... Yup beb.. Sepatutnya satu sudu teh sekali sehari sahaja. Kalau anak yang baru nak cuba minum kena ambik setengah sudu teh je pada permulaan. Sebabnya perut anak-anak ni masih lembut lagi. Baikla kita mulakan sikit-sikit dulu ye...

KES 3
= Seriously anda kena faham bahawa Mealshake tidak menyebabkan kegemukan.. Of course boleh naikkan berat badan.. tapi tak la sampai gemuk gedempol.. huhu... Sebab?!.. Formulanya low glycemic... Kurang gula, mudah hadam & sihat... Kalau budak yang ada masalah diabetes type 1 pun boleh minum tau...

Hah tuudiaa.. siap dah 3 masalah mealshake yang tak ramai orang tahu sebab musabab & apa yang perlu.. Apa pun kena fikir la ye.. Kita cuma mampu usaha yang terbaik untuk anak-anak di sentiasa berdoa supaya apa yamg diberi dapat beri kesan positif untuk perkembangan anak kita...

Jangan lupa hubungi distributor terbaik anda:
Puan Emy
esmn_6280@yahoo.com
Hp: 0175510412
(sms @ whatsapp @ telegram @ we chat)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno