Tuesday, January 7, 2014

10 KEBAIKAN BAWANG PUTIH

Pil Bawang Putih???? hehe of course la yunk! Bawang putih mmg terkenal sebagai antibiotik semulajadi. Memang digunakan turun temurun sebagai bahan masakan seluruh dunia. Rasanya hampir semua hidangan pun kita gunakan bawang putih kan... Tahu tak!!... Makan bawang putih / garlic segar dapat elakkan dari penyakit berjangkit contohnya macam selesema dan batuk.. Sebenarnya, ada macam-macam garlic pil yang ada dalam pasaran... Tetapi kurang  mendapat perhatian.. Mungkin sebab bahan yang tak glemer la kan.. Bawang putih je pun... Tapi... Tak boleh pandang enteng tau dgn garlic ni. Memang bagus... Ok jom layan cerita tentang garlic..

ASAL BAU BAWANG PUTIH

Bawang putih / garlic mengandungi pelbagai jenis komposit fisiologi yang terdiri dari bahan sulfat untuk menentang bahan anti-oksidan dan anti-kanser. Dari situ la bau bawang putih tu...

APA PERBEZAAN GARLIC SHAKLEE?
  • Dibuat daripada bawang putih premium
  • BEBAS racun perosak
  • Ditanam secara organik di Carlifornia, USA di waktu musim panas.
  • Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba utk memastikan pengekalan 100% Alicin aktif.
  • Perisa herbanya terhasil dari 2 ekstrak herba (rosemary & spearmint).
  • Mengandungi pelbagai vitamin E utk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesananya dalam tubuh kita.
  • 2 tablet garlic Shaklee membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen = 2 ulas garlic segar.
OK.. Dh tau siapa garlic kan??.. ok skrg kita nak tau pulak apa dia buat pd badan kita... Jom

KEBAIKAN GARLIC COMPLEX :
  1. Mengandungi spearmint - meningkatkan fungsi jantung, sistem penghadaman.
  2. Antibiotik yang selamat dan semulajadi - selamat utk kegunaan jangka panjang utk tingkatkan sistem imun, menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  3. Menghalang elergi - mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung sensitif, sinus, alergi, athma, selesema dan hepatitis
  4. Mempertingkatkan sistem penghadaman - formula uniknya mampu mengatasi masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik, ketidakhadaman. Juga mampu menentang bakteria H. pylori & menghalang ulser gastric.
  5. Stabilkan tekanan darah tinggi - kajian menunjukkan pengambilan 2 -4 tablet garlic akan menurunkan tekanan darah tinggi dengan 8 point.
  6. Detoksifikasi - garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yg akan menaikkan tekanan darah. Garlic juga mampu melindungi sel2 darah dari kemusnahan dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia.
  7. Turunkan kolesterol - menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, kurangkan kebekuan darah, meningkatkan HDL, lindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.
  8. Mencegah kanser - bantu mengelakkan dan merawat kanser dgn mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser - Nitrosamine.
  9. Stabilkan glukos - membantu stabilkan glukos dalam badan kita.
CADANGAN PENGAMBILAN

Kesihatan biasa : 2 tablet sehari selepas makan.
Untuk radang dan alergi : 2 kali sehari, 2 tablet setiap kali
Untuk kanser, darah tinggi dan hyperlipidemia : 2-3 kali sehari, 2 tablet setiap kali.


Tahu tak Garlic ni sangatla murah. Sesuai sangat kalau yang budget rendah... Itu la kan.. sebenarnya ada banyak lagi supplement yang murah macam garlic ni.... Dah la banyak kelebihannya kan.... Jom kita layan sikit testimoni pengguna Garlic.



TESTIMONI 1:
"mula-mula rasa mild dizzy disebabkan proses detoksifikasi..... 
minggu kedua bertenaga dan badan ringan. berat juga reduce!!


TESTIMONI 2:
"mom ada darah tinggi.. ambil oste, garlic, bcomplex, BP turun. 
dah tak ambik ubat hospital. tak pening-pening akibat darah tinggi dah"


TESTIMONI 3:
Badan gatal-gatal berbiji macam kelopak garam cepat surut. 
Sekarang dah pulih!!!



TENGOK TU.. MEMANG HEBAT!!! ANDA NAK JUGA??? 
NO PROBLEM.. SMS ME OKEH?!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno