Thursday, December 5, 2013

VITAMIN C UNTUK KULIT & KESIHATAN

Salam sayang semua....

Bila cakap ttg Vitamin C tringat ms kecik2.. hihi... punyala hisap yg abah kita bagi tablet mcm2 jenis tu kan... ulang 3 4 kali sehari... Alhamdulillah mmg sihat,emy 0175510412 smpi sy x ingt bila sy demam atau selsema ke batuk ke... ada la yg teruk ms drjah 6.. tu je... betul la.. bukan setakat berkat doa mama abah, tp pemakanan juga sgt penting... ini yang nk cerita tentang vitamin C jugak ni.. hebat lg tau!!!



Apa beza SUSTAIND RELEASE VITAMIN C 500mg dgn yang lain??

** sebiji tablet mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah limau termasuk kulit!!! Dan pembebasan secara perlahan ibarat kita makan 1.5 hidangan setiap jam.... tahu tak ---> ujian klinikal membuktikan 2 biji Vitamin C Shaklee ini jika dimakan selang 5 jam mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam!!! Patutla hebat!! Mmg dapat bantu baiki tahap kesihatan kita kan!!! **

7 MANFAAT UTAMA VITAMIN C:

1. MEMBENTUK KOLAGEN - meransang pembentukan kolagen supaya dpt membaiki mslh kedutan & halang otot drpd lembik!
2. MEMPERBAIKI SIMPTOM PENDARAHAN - kekurangan vitamin C boleh mnyebbkn gusi berdarah, mudah lebam & kusam, lambat pulih dr keceredaan, kulit kering & kasar, ruam.
3. TINGKATKAN SISTEM IMUM - Vitamin C  membantu dlm membina sel darah merah yg sihat utk penyerapan zat besi lebih baik, mmbntu sel darah putih menentang bakteria & kuman, kukuhkan sistem imun, baiki alergi hidung, kulit, asthma.  Juga singkatkn waktu pemulihan & kurngkan mslh flu & selsema
4. MEMERANGI KANSER - Vitamin C adalah satu-satunya antioksidan yg berkuasa & mampu meningkatkn interferon semulajadi tubuh dan meransang pengeluaran T cell utk melawan sel kanser & membuang kimia2 berbahaya dlm tubuh dgn berkesan. Juga mampu mnyekat radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel badan kita
5. MENCANTIKKAN KULIT - Pengambilan setiap hari mampu menberikan kulit yang cerah, melambatkan penuaan & menyekat pmbentukan pigmen. Pigmen adalah pnyebab utama pmbentukan jeragat!!
6. MEMPERBAIKI INSOMNIA - Stress mmnyebabkan mslh sukar tidur & insomnia... Vitamin C mmbntu membaiki keresahan
7. MENGEKALKAN KOLESTROL SIHAT - Vitamin C dpt mngurngk  kolestrol & tekanan darah, mngekalkan kapilari yg sihat, mnghindarikn arteriosclerosis,  thrombus, menghalang pendarahan dalamn, hidung berdarah dan juga masalah Skurvi

Tahu tak harganya pun tersangatla berbaloi... sebiji RM0.50 je lebih kurang ok!!!

Nk tau apa professional kata??.. tgk sini:
http://www.doctoroz.com/videos/3-ways-vitamin-c-can-help-you-look-younger

Ok... smntara ada stok ni meh cpt order dgn sy... jgn tunggu mcm thun lps.. Setahun habis stok tau!!... 

Sms  emy 0175510412
SID : 964128

Harga pasti termurah yg pernah anda jmpa!!!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno