Saturday, October 5, 2013

MATA CANTIK BERSINAR


INFO PENTING!

‘Xerophthalmia’ ialah masalah penglihatan yang disebabkan oleh kekurangan vitamin A dan boleh dielakkan dengan memakan sayur-sayuran segar, lemak dan protein.

Dua jenis antioksida yang dikenali sebagai ‘carotenoids’ yang dipanggil ‘Lutein’ dan ‘Zeaxanthin’ mampu menyihatkan mata. ‘Lutein’ ada dalam mangga, ‘bilberries’, dan sayuran berdaun hijau. ‘Zeaxanthin’ pula ada dalam brokoli, jagung, salad (kecuali ‘iceberg’), oren, dan telur.

Memasak sayur-sayuran dengan sedikit minyak dalam tempoh yang singkat membantu tubuh menghasilkan Retinol. Retinol ialah vitamin yang penting untuk perkembangan penglihatan dan tulang

Untuk mata yang sihat, hadkan pengambilan gula, minuman berkarbonat, makanan bergoreng, roti putih, kek, dan coklat

INFO CARATOMAX

1) Purata pengambilan karotenoid, lutein, lycopena dan beta-karotena adalah 8 mg setiap hari manakala CarotoMax pula dapat membekalkan lebih 13 mg daripada karotenoid yang paling berkhasiat.

2) Membantu mengekalkan kesihatan badan secara umumnya dalam jangkamasa panjang serta kesihatan mata, jantung, kulit, paru-paru, prostat dan serviks secara khasnya.

3) Menguatkan sistem imun

4) Biasanya disimpan dalam organ-organ tubuh kerana ia bersifat larut dalam lemak.

5) Mengandungi ekstrak yang unik daripada tomato, ekstrak biji benih anggur, ekstrak brocoli bertunas, minyak jagung, minyak palma dan marigold.








‘Lutein’ dan ‘Zeaxanthin’ sangat diperlukan untuk mata yang sihat. Nak cukup khasiat setiap hari anda perlu makan 285 biji Grapefruit setiap hari!!! Tak boleh la kan.. Jadi, mesti la cuba supplement dari Shaklee..

Apa yang shaklee boleh bantu??? CARATOMAX dah tentu penyelesaian kepada semua masalah mata. Yang penting mesti ikhtiar bukan?.. Jangan kita harap makan carrot dan grapefruit hari-hari untuk mata saja, jenuh gak tu... hehe.. lagi khasiat Caratomax..


5 jenis karotenoid yang paling berkhasiat:
tahu tak CAROTOMAX mengandungi karotenoid yang menyamai dengan :
** Beta Carotene : 102 biji pisang
** Lycopene : 714 biji aprikot
** Lutein dan Zeaxanthine : 285 biji limau merah
** Alpha Carotene : 89 biji raspberi
patutla ramai yang 'mengadu' x perlu pakai spec lagi wlupun drive malam2. silau makin kurang, power makin kurang.. hehe... jom tengok testimoni:

TESTIMONI 1 - MASALAH SELAPUT PADA MATA (RISIKO KATARAK)


JELES KAN.... sms je emy 0175510412.. jangan terlambat!!!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DISCLAIMER

Segala testimony & penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukanlah bertujuan untuk merawat, mencegah atau mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapatkan nasihat dari pakar kesihatan.

Segala penulisan di sini adalah perkongsian peribadi hasil pembacaan ilmiah dan berbagai rujukan dan kursus yang dihadiri. Dilarang mencetak/ meniru apa2 tulisan jika bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu


© Copyright Reserved to Sihat Dan Gojes l Designed by DayangDeno